Chill och vin hos Adde, nu äre helg!

Tjabba allihopa! Nu är det äntligen helg igen, klockan är 4:29 och jag har precis kommit hem från jobbet. Eller nu sa jag fel. Jag har precis kommit hem till Adde. Han ringde en kvart efter jag slutat och frågade om jag hade lust att svänga förbi på en flaska vin. "Absolut" sa jag och sitter här och dricker vin han köpt för 9kr/litern haha:) 11 stycken tetrapak vin för 100 spänn, billigare än vatten nästan hehe. Han har suttit och gjort en bild på mig,han och farbror Danny i Paint under natten som blev en succé, tycker jag iaf :D 

Succé! 

Igår var jag på bio med Sebbe och checkade in nya Harry Potter och halvblodsprinsen. Jag och Sebbe märkte snabbt att vi var nästan dom ända över 18 i hela salongen. Förutom Robin då som satt några rader upp :) Började bra med att öpppna Sebbes dricka, som hade legat i hans cykelkorg  och därför skakats, och sprutade ner hela både mina och Sebbes byxor. Hade jag inte snabbt tagit ner drickan till golvet hade hon framför oss fått en fin skur Loka i håret haha. Man såg skvättmärken på sätet framför. Det hade faktiskt blivit lite pinsamt. Filmen då? Jo den var bra, jävligt bra! Skrattade ihjäl mig vissa gånger. En gång skratta jag nästan 10 minuter efter själva händelsen jag skratta åt :) Sen var tårarna nära på slutet men jag klarade att hålla dom inne ;) Men jag måste nog säga att jag gillade Fenixorden mer... eller kanske inte... äsch delad första plats för Fenixorden och Halvblodsprinsen i min Harry Potter-filmtabell.

Planer för helgen har jag inga. Tar dagen idag som den kommer. Är helt öppen för förslag faktiskt! Så bring it on!



Dagens WTF!!!?

Svininfluensan asså. Vad händer med världen? Och nu är den här i Sverige. Tydligen någon i Gothia Cup som kommit hit och blivit sjuk, eller han va väll sjuk när han kom. Man börjar ju bli lite halvorolig. Ska sluta umgås med folk som åker utomlands nästan. På tok för livsfarligt, Palle du lever farligt till där borta i Amerika :) Ne men det är bara ta hand om grisarna bättre, gjorde vi det skulle det inte finnas nån influensa... asså WTF!!!?



FOTBOLLSHÖRNAN!     Min första bortaresa någonsin.... Köping - Vivalla

Ett nytt fotbollsminne kör vi idag! Det här är återigen från när jag var väldigt mycket mindre än nu. Jag var 10 år när Adde ringde mig och frågade om jag skulle med på match i Köping. Vem fan drar till Köping och kollar fotboll? Jo, dom som var med i Vivallaklacken på sköna 90-talet när dom lät mest i stan, bättre klack än ÖSK-fansen till och med. Hade fortfarande på mig min cykelhjälm och min ryggsäck när jag kom till Centralen för jag hade varit på stan med klassen. Så när vi skulle hem drog jag ifrån cykelledet och drog till Centralen. Vi tog tåget från Centralstationen. Det var jag, Adde, Lönnström, Yx-Kenny, Adi och ungefär 20 stycken till. 

Satte oss i en vagn och det blev fullt ös. När matvagnen och hon som körde den körde förbi oss, haha, då vart de kul. Alla började plocka mat och små spritflaskor från vagnen och gömde bakom sig. Hon som körde den hade ju inte en chans att se alla som tog något. Hon gick då och hämtade en snubbe som började skälla på oss lite, eller vadå oss? Ja mena ju Adde och dom. Jag var 10, vågade fan inte göra nått haha :) Så dom började iaf ge tillbaks saker dom tagit. När väl personalen hade gått ut från vår vagn plockar alla fram det dom INTE gett tillbaka. Var ungefär hälften haha. Massa sprit var det minns jag. 

När vi kommer fram till Köping märker jag en riktigt skön grejj. Vi får poliseskort! Haha! Hur skönt är inte de? Två snutbilar åkte brevid oss i samma takt som vi gick mot stadens centrum. En grupp i våran klunga med Yx-Kenny i täten började helt plötsligt kuta allt vad dom hade. Jag blev lite skrajj först men Adde sa att dom bara gjorde det för skojs skull så att snutarna skulle köra efter dom. Vi gick istället åt ett annat håll till en mack.

Där började Adde att dutta med en badboll och sköt sen ut den utomhus. Istället för att gå ut och hämta den gick vi ut och tog badbollen med oss utan att betala den haha. Vi tog med badbollen till stadens torg där vi träffade dom andra som hade kutat iväg 20 minuter innan. Med flera polisbilar runt oss stod vi mitt på torget och duttade badbollen till varandra, måste sett roligt ut. Vivallasupportrar som duttar med en badboll mitt i Köping med fullt av poliser runt om :) 

Sen kom matchen. Vivallafansen stod och sjöng, mycket hatramsor (love it), hela matchen ut. Man kan säga att det var bättre klass på klacken än spelarna. Torsk med 3-0. Yx-Kenny fick lämna stadion och jag var för trött i bena för att stå hela matchen men Adde och hans polare var på mig hela tiden om att man ska stå och sjunga halsen ur sig när man är på bortamatch. Sen minns jag faktiskt inte hemresan någontin alls. Men det var faktiskt min första bortaresa någonsin, there you have it folks!

Adde blev interjuvad av en tidning en gång om just den stora och vilda Vivallaklacken. Han avslutade den interjuvn som jag avslutar den här fotbollshörnan....


EN GÅNG VIVALLA, ALLTID VIVALLA!

Adde in his Glooory Days!!!


Top 10- Värdaste ölen

Den här gången är det dags för plats 5. Platsen går till...



Budweiser 5.0%!


Motivering: Grymt god öl, men likt Kronenbourg jävligt dyr. Det fina med Budweiser är att den är amerikas nationalöl. Är med i alla filmer där folk dricker i princip. Jävligt coolt! Grym och cool öl... soft flaska = plats 5! Grattis USA!



1.
2.
3.
4.
5. Budweiser 5.0%
6. Kronenbourg 5.0%
7. Pripps Blå 5.2%
8. Svensk Starköl 5.1%
9. Miller 4.7%
10. Falcon Export 5.2%


Vi väntar spänt på fjärdeplatsen, platsen inte en jävel vill ha, som lär komma med i bloggen någon gång i helgen. Keep up!



TRE STEKHETA!

1. Viktor
Viktor har köpt PS3 med tillhörnade Tennis! Hur guld är inte det!!!!!??

2. Kryssningen
Grabbarna måste tagga till nu! Dags att boka om vår båtresa! Ska åka nu i helgen och vi har bokat på Cinderella som har nya regler som gäller att under 23 så blir det inget. Jag fyller 23 helgen efter och flera andra är inte heller 23, därför byter vi till Galaxy fort som fan! :)

3. Manchester Uniteds Asien-turné
Härligt nu börjar det igen! Som jag har längtat. Sen finalen i Rom har det varit så jäääävla dött! Nu, eller imorron, börjar United spela matcher igen och det hela börjar mot Malayysia XII. Halv elva lördag morgon... sätt på TV4 Sport ... det är värt det! :) 


TRE ISKALLA!

1. Real Madrid
Kommentarer överflödiga

2. Kräftfiske utan Matte
Det suger! Nästa gång ska jag med! ;)

3. Viktor
I samband med PS3-köpet fick han offra sitt Wii med tillhörande MarioKart. Sucks!!!


Sådär nu ska ja vara lite socialare mot Adde, tog faktiskt en timma att skriva haha. Han är lite deppig, tur att hans kompis Tony vaknade nyss! :) Kommer mer i helgen.... 

Tills nästa gång vi ses... United we stand!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja jag vet inte men att "börja" dagen kl 04.30 med vin :(

2009-07-17 @ 16:03:47
Postat av: SirMattlo

Våga skriv ditt namn Anonym ;)

2009-07-17 @ 22:45:25
Postat av: Anonym

det var ju jag trodde att jag skriv det ..

vem tror du annars kommenterar dig så;)

puss mickis

2009-07-18 @ 07:11:21
Postat av: SirMattlo

haha jaa okej ! :D Ja det är jättekul att du kommenterar, de får du fortsätta med:) Puss o kram!

2009-07-18 @ 21:48:40
Postat av: Martina

Det är ju morbror danny inte farbror danny :P

2009-07-21 @ 07:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0