1996... året en ny, röd stjärna föddes

Vaknade vid fem idag. Hade lite efterfest för mig själv här hemma efter att jag drog hem från Viktor. Satt och bloggade, ja typ som nu, och drack rötjut. Fint som fan! Gled förbi Roffe och knackade på rutan men inge svar. Vi tänkte kolla fotboll idag, men ja drog vidare till Adde och hoppades på bättre tider där. Adde var hemma. Han har fixat ett solarium, helt underbart! Nu slipper man betala dyra pengar på brun hud :) Roffe kom dit så småningom så satt vi och bärsa ett tag. Lyssnade lite The Corrs, som jag börjat lyssna lite på faktiskt haha, och kolla lite fotbollsvideos från youtube. Började bli trött vid en halv 2 och drog hem, har suttit här sen dess. Klockan är fem nu. Men jag börjar klockan 22 imorgon så spelar ju inte så stor roll om jag är uppe länge. BTW så har jag blonderat mitt hår haha, Adde också. Blondiner har roligare! Gott med bira är det iaf!

Dagens WTF!!!?

är Martina Carina Wicander. Haha så full du var när du ringde mig vid 1 idag.

*Martina ringer*
Jag: Tja!
Martina: Heej! Jag är på Frimis, Johan Sebbe och Nutte är här!
Jag: Ah okej.
Martina: Kom hit då!
Jag: Ne de e lungt.
Martina: Vill du prata med nån av dom?
Jag: Ne de e lungt!
Martina: Ska du komma hit då?
Jag: Nej jag ska vara här.
Martina: Okej, Nutte säger att han ska pissa och runka samtidigt
Jag: Ja okej. Du vi hörs imorgon istället.
Martina: Okej! Hejdå!
Jag: Hejdå!

Haha :D Hoppas du hade kul dock!


FOTBOLLSHÖRNAN!  
Om inte intresserad, scrolla vidare! Dock väldigt intressant;)

Det var 1996. Någon dag i Maj, en vacker dag! Minns inte så mycket av den, endast cirka 90 minuter. Var inte alls intresserad av fotboll på tv då. Jag spelade varje dag med mina kompisar, men att titta fotboll på tv fanns liksom inte ens på kartan. Höll inte på något lag alls, visste väll knappt vad F.A- cupen var. Men den där dagen i maj hade min brorsa Adde bjudit hem massa kompisar. Kommer väl ihåg att nästan alla hade röda tröjor på sig, Manchester United tröjjor. Det var F.A-cup final mellan Manchester United och Liverpool. Visste inte riktigt vad grejjen var, men en av dom hade Liverpooltröjja och morsan satt i köket och höll på Liverpool. Rolig grejj, tänkte jag. Så ja satte mig bland gänget för att kolla på fotbollsmatchen.

Första 84 minutrarna är lite suddiga, va ju ändå 1996, men kommer ihåg slutet. I 85:e minuten får Manchester United en hörna. En 18-årig ännu okänd David Beckham skjuter hörnarn, Liverpools målvakt boxar bort bollen som studsar mot Eric Cantona. Eric Cantona hoppar tillbaks ett steg för att få rätt träff på bollen. Och om han fick de! Bollen letade sig in till 1-0 för Manchester United. Själv visste jag ju inte vad spelarna hette, men Adde och hans polare ställde sig upp och skrek och sjöng "Eric Cantona!! Eric Cantona!!! Eric Cantona!!!" Slutresultatet blev 1-0 till Manchester United och morsan som håller på Liverpool satt och deppa i köket. "Kul för grabbarna" tänkte ja, innan ja skulle gå upp till mitt rum igen. Då känner jag att någon lyfter upp mig sedan blir det rött. Adde håller upp mig medans hans polare sätter på mig en Unitedtröjja. Ingo, en polare till Adde, sätter på mig en Unitedmössa och dom lyfter upp mig och sjunger nästan som om det var jag som hade suttit det där 1-0 målet. Dom satte igång en United-CD och sen var festen igång. 

Dom flesta som känner mig tänker på mig som fotbollsfreak, eller United freak. Att fotboll och United är det enda jag pratar om. Att när jag blir full så sjunger jag nästan alltid United-sånger. Att jag blir grymt irriterad på dom som säger emot mig angående United. Kan glatt säga att allt är sant. Och allt började den där dagen, den där finalen, det där målet av Eric Cantona. Sedan dess har jag följt United i vått och torrt, oftast torrt hehe! Har många minnen från ligan men mest ifrån Champions League. Gick i 6:an när United vann Champions League -99, badade i "likkistan" när dom vann förra året, kommer ihåg att ja grät en skvätt när Cantona slutade spela fotboll. Nu längtar jag massvis tills att säsongen ska börja. Hur det ska gå utan Ronaldo och Tevez, hur det ska gå med Valencia och Owen. För 13 år sedan var det helt ointressant... nu är det mitt liv.

http://www.youtube.com/watch?v=R2qzuJ1pgOM         målet som förändrade mitt liv till det som det är

 
Topp 10- värdaste ölen!

Dags för topp 10, vem hamnar på plats nummer 8 på värdaste ölen? Jo svaret är...



Svensk starköl 5.1%!

Motivering: En god öl men hyffsad procent. Namnet gör ölen lite finare och att den kommer i 33 cl är helt perfekt för längre körningar. Bl.a midsommar körde jag denna öl. Dock är designen lite för "stel" eller vad man ska säga. Sen kan det komma otäcka kvälningar från den.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8. Svensk starköl 5.1%
9. Miller 4.7%
10. Falcon Export 5.2%


TRE STEKHETA!

1. Morsan
Som har gått med på att ge mig en tatuering i födelsedagspresent! Grymt skönt eftersom jag i studenttider inte har dom pengarna. Ett porträtt på Eric Cantona på överarmen med texten "Long live the king" över blir det, bra eller dåligt? Kommentera och berätta!

2. Regnet
Visst var det skönt med en kall dusch idag? 30 grader varje dag i två veckor tär på kroppen, så de var faktiskt skönt med en dusch idag! Nu hoppas jag bara solen kommer tillbaks igen. En regndag i veckan är bra för kropp och själ hehe.

3. Roffe
Som helt plötsligt vill åka på fotbollsresor hela tiden! Helt fantastiskt! Gefle borta är inbokad och klar, min födelsedag och allt! Sen pratas det om att åka till Kalmar i helgen, Roffe is the shit just nu! :)


TRE ISKALLA!

1. Jocke Forsberg
Flyttade ifrån Norr idag. Norr blir av med en stor profil. Öster ska vara nöjda! Men en vacker dag kommer du tillbaka till vackra Norr, gubben! :)

2. Bakskärmen på cykeln
Den har börjat lossna. Skruvade dit den allt vad jag hade med en skruvmejsel hos Martina, idag höll den på att lossa igen, Blir man glad eller? Nej!

3. Manchester City
Bara pengakåta lirare som drar dit. Varför annars drog Gareth Barry från Aston Villa till Manchester City? Aston Villa som är bättre än Manchester City. P E N G A  K Å T ! ! !


Sådär ja... det var nog allt för idag. Ses vi imorgon? Självklart! Tills nästa gång vi ses... United we stand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0