Ronaldo who?

Sorry för min ledighet igår, men hade fullt upp faktiskt med annat. Att sova faktiskt! Sov ut ordentligt för att det var sånt skitväder ute. Så jag sov till 18:08 och det var fint som fan kan jag säga! Hade lite svårt att somna sen efter jobbet men det ordnade sig till slut, det var bara att sätta på nån film jag sett 100 gånger innan så man slipper koncentrera sig. Igår, eller imorse kanske man säger, blev det den första Sagan om Ringen :)

Händer inte alls  mycket om dagarna nu. Är mest hemma och sitter vid datorn och sen drar jag vidare till jobbet. Sitter och läser då och då ur Ljudet av ditt hjärta. Tung bok, btw! Men annars inte så´mycket mer. Skulle jag vara kändis så skulle nog paparazzifotograferna utanför mitt hus tröttna rejält. :) Jag skriver mer roligt imorgon uistället, då ska jag vara med Sebbe också:)

Dagens WTF!!!?

blir Cristiano Ronaldo, som kysser Real Madrids klubbmärke redan första dan på jobbet. Din lilla subba, asså WTF!!!?


FOTBOLLSHÖRNAN!    om inte intresserad, scrolla vidare!

Ska faktiskt inte skriva något om varken Ronaldo eller Real Madrid i fotbollshörnan idag. Nej idag handlar det istället om Manchester City. Kommer dom kunna att utmana om Topp 4-platserna i år? Enligt mig ser Arsenal ut att vara i riskzonen för att tappa 4:eplatsen till Manchester City. Fast då måste ju Man City börja vinna på bortaplan också. Dom var väll seriens sämsta bortalag förra säsongen, men hemma var dom ett utav dom bästa. Att dom har kvar Robinho blir en viktig pusselbit på vägen mot en Champions Leagueplats. Sen har klubben handlat in en fin anfallspartner till brassen i form av Roque Santa Cruz. Med Shawn Wright Phillips på högerkanten och Elano i mitten så tycker jag att det redan låter superfarligt! :)

Men sen köper Man City Aston Villas Gareth Barry. Lysande värvning om du frågar mig! Gareth Barry har varit den stora anledningen att Aston Villa varit uppe och kämpat om 5:e platsen ett par år nu, man var ängen med förra säsongen och utmanade länge om dom fyra översta platserna. Sen att han har några landskamper på benen gör ju inte saken sämre. Att han nu ska spela tillsammans med Robinho och Santa Cruz på topp blir nog intressant. Sen vet vi ju inte om City är klara att värva. Snackas ju febrilt om Carlos Tevez och Samuel Etoó. Båda dom hade varit en drömvärvning, själv hoppas ja mest på att de blir Etoó och att Tevez halkar i duschen och faller i koma i några år.

Sen vill jag bara visa en bild som jag komponera ihop av två bilder jag hittade på internet...



Den första är från Anfield Road samma år som Liverpool tog sin 18:e titel. När Sir Alex Ferguson tog över stod det 18-7 till Liverpool i titlar. Vem hade kunnat ana att mindre än 20 år senare så är Man United ikapp.


Topp 10- värdaste ölen!

Idag presenterar jag nummer sju, det finaste av nummer,  av mina värdaste öl. Så grattis till plats nummer 7...

 
Pripps blå 5.2%!

Motivering:
Det här är också en sommaröl, men då BARA en sommaröl. Inget att köpa på vintern. Burken och namnet är klassiskt, smaken är fin och är värt mer i pris. Samtidigt klagar jag ju inte angående pris, billigt ska det vara. 12 stycken Pripps blå på fredag när det blir sommarlov är inte helt uteslutet! :) 

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. Pripps blå 5.2%
8. Svensk Starköl 5.1%
9. Miller 4.7%
10. Falcon Export 5.2%

 Vi fortsätter till nästa lista idag...

Tre stekheta!

1. Jockes semester startar när mitt sommarlov startar!

Det är ju ganska kul faktiskt. På fredag när jag går på sommarlov igen så tar SuperJocke semester, woho! Festa hela dan/veckan/månaden! 

2. Äppeltårta

Efter lite äventyr i frysen så fick jag med mig en äppeltårta från bagarn igår. Ska strax gå och köpa vaniljsås och ta mig en bit, totalt supervärt ! :)

3. Att jobba på korvbrödsbagarn

I alla fall när det går bra! Att ha rast 30 minuter i timman är ju inte så dåligt, rätt great faktiskt! Men man blir ju hyffsat bortskämd. Gråter nästan om jag får jobba en kvart extra hehe.



TRE ISKALLA!

1. Ronaldo

Grym presentation av han igår, men att han sen kysser Real Madrids klubbmärke gör att han hamnar ännu ännu ÄNNU längre ner i kurs hos mig. Snart i klass med Gerrard..


2.  Knapplåset på mobilen är trasigt Inte kul asså! Musiken sätts på hela tiden när jag har den i fickan efter att den legat i en pöl av utspild Falcon en hel natt. Kan ju vara dags att lämna in skiten, faktiskt.

3. Kortspel asså

Torskar hela tiden asså! Men inatt då jävlar ska de bli ändring. Då börjar allvaret!
 



Ni kanske har förstått att det inte blivit mycket bilder på senaste tiden. Det är av den enkla anledningen att jag helt enkelt glömmer kameran hemma. Jag ska ta med mig den ut idag och ut imorgon så imorgon får ni massvis av foton att glo på, enkla vardan alá Dj Mattlo. Så tills nästa gång vi ses... United we stand! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen



Hoppas att allt e bra med dig, tycker att det e kul att läsa din blogg den e rolig.....



Puss stora syster

2009-07-08 @ 20:33:27
Postat av: SirMattlo

Tack så mycket! :)

2009-07-10 @ 21:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0