Nya listor, nu börjar bloggen spåra ur på riktigt!

Tja fansen!  Superbloggarn alá SirMattlo är tillbaka efter en veckas vila. Eller två kanske det är? Minns inte riktigt. Har iaf satt igång att sommarjobba på korvbrödsbagarn och gjorde precis klart min andra vecka av 3. Funkar bra men fy in i helvete vad varmt de är i den där fabriken asså. Är helt genomsur när man ska gå hem sen. Men det har hänt en del bra grejjer med. Medans jag suttit i "skäret" och vändt på korvbröd har jag luskat fram massa ideér till bloggen så att den ska bli lite mer coolare och fräschare.

Vi välkomnar idag "Tre heta och tre iskalla" där jag listar vad som varit hetast, härligast och bäst på "tre heta" och jag listar det som varit uselt, jävligt illa och sämst på "tre iskalla". Idag börjar även en Topp 10-lista där jag börjar med att säga nummer 10 idag, imorgon nummer 9, i övermorgon nummer 8 osv. Listan kan handla om vad som helst. Dom första tio dagarna här kör vi "Topp 10 - värdaste ölen". Mer om de längre ner.

Badade i hästhagen i veckan med Sebbe,Martina,Nutte,Robban, Johan och Johans bagarpolare. Gick till stjärnhusen och hämtade Martina och min cykel, sen vidare mot badet. Grymt fint väder och vattnet var fint som fan. Hade med oss volleybollen och tänkte lira. Tre brudar stod och lira och vi var inte sena med att bjuda in oss själva. Sebbe fick sneträff så bollen flög ut i den äckliga delen av vattnet. Han och Nutte tog då en kanot och paddlade ut med händerna för att hämta bollen. Gick helt ok! Bada snart igen, absolut!


 Nog med dagbokssnack. Nu drar vi igång dom listorna. Först ut är Dagens WTF!!!?.

Dagens WTF!!!?
Det ska bli åska idag... just nu när jag tittar ut, klockan kvart över 8 på morgonen, är solen lika stark som den varit i två veckor nu. Åskmoln på himlen? Nej, helt klarblått. WTF!!!?

FOTBOLLSHÖRNAN, läs om intresserad, annars fortsätt till nästa händelse :)

Manchester United har nu gjort sitt första riktiga nyförvärv. Man köper loss Wigans equadorian Antonio Valencia för 16 miljoner pund, vilket är en skitsumma som United har råd med då man nyss fick dom där 80 miljoner pund av Real Madrid för Ronaldo. Valencia är en bra start tycker jag. Han bidrar med farten och inläggen, sen får vi samtidigt hoppas på mål också. Alla målen som Ronaldo gjorde, vem ska göra dom nu frågar man sig? Enkelt svar. Laget! Vi går tillbaks till det vi var under vårat framgångsrika 90-tal. Där hade vi inga skyttekungar (ja förns Yorke kom då) och laget delade broderligt på målen. Rooney kommer nog göra mer mål än tidigare, blir nog skönt för han att slippa springa hem hela tiden och agera högerback då Ronaldo stannade kvar på motståndarnas sida när han blev av med bollen.

Nu då? Ska United köpa någon mer? Enligt mig så behöver vi en vänstervinge till. Visst finns Park och Nani, vilket lag som helst i Premier League skulle tacka ja till dom, men jag vill ha en Ribery eller en Silva. Ribery ser ju dock förlorad ut nu när han sa "R*al Madrid eller inget" till tidningarna. Men David Silva, ja tack! Men iaf, vad som än händer lägger jag all min tilltro på Sir Alex Ferguson. Gillade inte att han sålde Ronaldo, men han gjorde nog det som var bäst för klubben. Nu får vi vänta och se vad nästa steg blir...

 
Två, eller tre, nya listor har tillkommit idag!

Vi börjar väll med Topp 10 som dom här 10 dagarna kommer handla om dom värdaste ölen. Placeringarna blir som dom blir efter att ja noga bedömt utseénde,smak,hur den klarar alla olika väder,pris och bördan att bära skiten. Och på plats nummer 10 hittar vi....


Falcon Export 5.2%!

Motivering:
Först av allt är det ju en riktigt cool burk, snygg design! God öl men då ska de tamefan vara inomhus. För mig känns inte Falcon som en öl man tar i gräset på sommaren. Några av dom skulle dock slinka i på förfesten i oktober innan krogen. Faller mer på det lite halvdyra priset.

Imorgon kommer jag att avslöja vilken öl som hamnar på min 9:e plats. In och kolla då!

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. Falcon Export 5.2%



Vi avslutar dagens blogg, för jag måste fan sova nu, med nästa nya lista/listorna: "Tre heta och tre iskalla"

TRE STEKHETA!

1. Mexikanarn!
Vem är hon? Vart har hon varit hela mitt liv? Dyngvacker! 


2. Veckan som varit.
Fy satan va varmt de varit. Och inget mig emot! Har badat för första gången i år, hästhagen is the shit!

3. Helgen som är här.
Nu är det bira som gäller. Sitter och smuttar på en burk nu innan jag går och lägger mig. Vill somna snabbt så man kan gå upp hyffsatt tidigt iaf, bolaget stänger ju 7 faktiskt. :)

TRE ISKALLA!

1. Mina 150 spänn som har försvunnit.
Helt sjukt! Får väll hoppas på lycka i helgen kanske.


2. Sommarjobbet.
Varför ska de bli hypervärme så fort man börjar sommarjobba? Katastrof! Fortsätter värmen nästa vecka, som är min sista sommarjobbsvecka, så blandar jag in facket!


3. Pengarna som INTE strömmar in.
Fick 1800 i lön och har hyra på 3500 haha, va ska man säga? Fick blanda in farsan som fick smyga in med lite pengar och ordna upp situationen. Dags att skolan drar igång igen så jag kan få lite studielån!



Thats it for today folks! Imorgon kommer helt nya listor och så får ni veta vilken öl som tar 9:e platsen. Självklart berättar jag också vad som händer under fredagen, inte vill ni missa de? Ska iaf inte utsätta er för det. God natt och sovgott till alla nattjobbare! God morgon till resten som drar till jobbet eller redan är där;) Hoppas ni sover skönt till er arbetslösa!

Tills nästa gång vi ses... United we stand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0