Harry P ikväll.. fan va fiiiint!

Tjabba alla! Nu har jag haft en veckas vila från bloggen, var lite mör efter att ha jobbat i tre veckor :). Nu är det dock sommarlov igen! Tecken? Mer tennis, tvätthögen når upp till taket, pengarna är slut, kan sova på natten om jag vill... och framför allt, nu kan jag skippa sovandet till fem på dagen. Grymt bra, fast bara om solen är framme. Annars spelar det väll ingen roll tycker ja.

I torsdags bakade jag för första gången på väldigt många år. Hemma, menar jag då! Har bakat på korvbrödsbagarn och i Sälen men jag har absolut inte en aning om när jag bakade hemma senast. Nu skulle jag iaf göra dajmtårta och negerbollar för att ta med till jobbet som en "sista sommarjobbsdag" - grejj och till min hjälp fanns Sebbe Xle Trancemaster X. Det blev succé! Det blev hyllningar på jobbet och jag sparade hälften av bollarna hemma som var fina att ha till helgen. :)

En riktig bagare har mjöl i ansiktet  utan att tjaffsa!


YEaEeEAeEaaehhhh kladdigt som fan skare va!!!!

Ikväll! Ikväll ska jag på Harry Potter-premiären av Halvblodsprinse. Den har man gått och längtat på ett tag och har suttit på biljetterna i en månad nu. Är jävligt nyfiken på hur den kommer att se ut. Har ju läst boken så vet i stort sett vad som händer, iaf det jag minns. Ibland när jag läser en bok kommer jag knappt ihåg vad som hänt under dom kapitlen jag läste för någon dag sen. Läser Twiligt 3 nu och kommer knappt ihåg vad som hände dom två första kapitlena haha. Men har haft en paus lite från boken nu också. Är ju en väldigt upptagen snubbe. Var ju uppe mer än 24 timmar igår och gjorde i stort sett ingenting. Spelade iofs tennis med grabbarna men sen var det fan inte mycket mer. Jag köpte  en Real Madrid-tändare i kiosken för 12 kronor, sen när jag gick ut från kiosken kastade jag den allt vad jag hade i marken så den exploderade. Värt de? Absolut!


Tung film! Eller det vet jag ju inte än... men kan slå vad om det nästan :)


Dagens WTF!!!?

blir min tvättstuga. EN tvättmaskin. EN! Så det spelar alltså ingen roll hur lite tvätt man än har... man måste ändå köra tre maskiner. Tänk om man är en person som tvättar varannan dag. Då måste man köra en maskin med bara två par strumpor och två kallingar, för att sedan köra en maskin med annat. Och har man en vit t-shirt ena dagen och en röd t-shirt andra dagen så måste man köra två maskiner där.. eller? Jaja, man måste ju förfaan ha två tvättmaskiner i ett hyreshus... ASSÅ WTF!!!?

FOTBOLLSHÖRNARN!       scrolla ner om inte intresserad...

Idag handlar det om Carlos Tevez, argentinaren som spelade för Manchester United dom två senaste säsongerna. Kom från West Ham i en mysko affär där ett agentföretag fortfarande ägde han men "lånade" ut han till Man United för att United sen skulle köpa loss han. Carlos Tevez blev snabbt en publikfavorit och var med sitt fina sammarbete tillsammans med Wayne Rooney en av dom större orsakerna till att United vann Champions League 2008.

Den gågna säsongen blev det dock mindre med speltid efter att Sir Alex köpte in Dimi Berbatov. Tevez fann inte situationen som benknötare som smickrande utan började tjura i media resten av säsongen och även under sommaren där han bland annat kallade Sir Alex för diktator. I helgen blev det klart att Tevez nu flyttar till Manchester City...whaaaat!!!!? 

Tevez själv sa att det var Sir Alexs brist på respekt mot honom som gjorde att han inte ville stanna i United. Sen kan det ju mycket väl vara för att Berbatov även denna säsong skulle vara före han på planen. Sen ville  han väll ha mer pengar... något som City har gott om.

Något jag undrar över dock... när United spelade match på Old Trafford, Tevez på bänken, så ställde sig Tevez upp och började värma upp för inhopp. När han ser fansen som ställer sig upp för att applådera han så klappar han klubbmärket på sin tröjja och visar sin kärlek för klubben... för att bara några månader senare skriva på för Manchester City! Den vidrigaste klubben efter Liverpool. Går det ihop med att han ville ha mera speltid, för att han inte var ordinarie i United? Tevez spelade sammanlagt 51(!) matcher för United under senaste säsongen. Mera än både Berbatov och Rooney. 

Eller vad var det som fick honom att lämna? Trivdes han inte i United, blev konkurransen för hård? Att Tevez berättat att han valt att utesluta en flytt till Liverpool betyder inte ett skit längre eftersom han nu valt att gå till Manchester City, en klubb nästan lika orespekterad som Liverpool, av oss United-supportrar. 

I mina ögon är inte Tevez längre en hjälte trots sina fina stunder i United. Att skriva på för Manchester City när han i flera månader snackat öppet om sin kärlek för Manchester United... det är inte hållbart. Det är respektlöst. 

FUCK OFF TEVEZ!!!


TOPP 10- värdaste ölen

Idag är det dags för plats nummer 6 av få sin ägare. Grattis till 6:e platsen....

Kronenbourg 5.0%!!!

Motivering:
Den godaste ölen jag någonsin druckit! Upptäckte den i Sälen 2005 när jag jobbade där. Fick gratisprover från restaurangen och köpte den mycket på alla after-skierna. Med en 6:a Mintuu vid sidan om så är det en perfekt Vinter-kompination, fast den är helt utmärkt på sommaren också!  Synd bara att den är så dyr. 14 spänn för en flaska, 33 cl, är lite för dyrt för att det ska bli en låda Kronenbourg varje helg så därför sjunker den på listan. Sen är det tungt att bära flaskor. Men nån gång i sommar ska jag köpa mig en låda... löningsdan kanske ;)

1.
2.
3.
4.
5.
6. Kronenbourg 5.0%
7. Pripps Blå 5.2%
8. Svensk Starköl 5.1%
9. Miller 4.7%
10. Falcon Export 5.2%

Skriv ner Din öl-lista på Kommentarer längst ner under inlägget!


TRE STEKHETA!

1. Harry Potter ikväll!

Det ska bli sjukt kul att gå och se filmen ikväll, har längtat sen förra sommarn ffs! Funderar nästan på att klä ut mig faktiskt... då skulle det nog bli som Hagrid :)


2. Stänga av mobilen och inte logga in på msn

Stängde av mobilen i söndags och satte inte igång den förs jag gick och la mig på måndagsnatten. Sen struntade jag att logga in på msn också. Grymt skönt ibland! Var lite trött efter helgen så var inte sugen på några "fan va kul de va igår, kommer du ihåg när..."- samtal. Inte min grejj överhuvudtaget faktiskt hehe


3. Solen på väg tillbaka?

Verkar nästan som det. Igår var det fint väder och idag ser det ut att bli lika bra. Det är bara hoppas att regnet har dragit för sommarn nu, det har verkligen sugit i två veckor nu. Mer sol åt folket! Har bara badat EN gång och vill hinna göra det fler gånger!



TRE ISKALLA!

1. Vända på dygnet

Jobbar man natt får man skylla sig själv. Tar fan flera dagar/veckor att vända tillbaks det. Vaknade sju på kvällen i måndags och under natten och tisdagmorgonen när jag inte kunde somna bestämde jag mig för att vara vaken hela dagen istället och lägga mig runt 22-23 på tisdagskvällen istället. Gick jättebra tills jag tvärsomna vid 18 istället och vaknade 6 imorse. Så nu får jag istället ta en middagslur sen om jag inte ska börja snarka på Harry Potter ikväll J


2.  Bananfluga

Såg en bananfluga i köket i måndags och fick panik. Tog mindre än en halv minut sen var jag igång och storstäda hela lägenheten. Moppa golv,skura luckor och kylskåp och allt annat... haha ja det var galet.


3. Solen dissar huden

Den gör ju det när molnen är i vägen. Fan känner att jag börjar blekna och det är liksom Juli! Hade fått skitfin färg under Juni ju o nu börjar det tyna bort. Solen får fan vara framme några veckor nu så man kan förbereda sig inför vinternJ Iofs har Adde skaffat ett solarium, så nu är det inga galna solariesummor som ska läggas ut i vinter. Nu blir det istället att ta cykeln till Höglundagatan 84 för att sola.


Bubblare: Watchmen... har nog aldrig varit med om att en så dålig film varit så upphausad. Iaf av mina kompisar


Det var faktiskt allt jag hade för idag. Har btw en cool länk att tipsa om, såg samma video idag på aftonbladet, eller om det var expressen. Riktigt coolt!
 
http://www.youtube.com/watch?v=je1KOcBYGjM&feature=related


Tills nästa gång vi ses... United we stand!

Kommentarer
Postat av: Matte

Jag känner att Tevez lämnade Manchester United pga att han aldrig fick spela från start i dom stora matcherna den gångna säsongen

2009-07-15 @ 13:43:34
Postat av: Camilla

Jag tycker det är rätt uppstyrt av dig att erbjuda dig att jobba natt:1,2,3 och 5 men sedan stänga av telefonen så du blir icke nåbar!!! Tanken var ju god iaf;P

2009-07-15 @ 14:03:02
Postat av: SirMattlo

Tror nog inte det hade funkat ändå... 24 feldegar tippar jag på att det hade blivit ;) Ses imorgon!

2009-07-15 @ 14:13:42
Postat av: micaela

Hej!!!



Hoppas att filmen var bara...idag har vi haft p fest men det blev hem tidigt för mig barnen var med plus att jag börjar ju 06:30 imorgon. Victor och Gustav undrar när du ska komma upp och hälsa på eller de kanska kan komma till dig en helg;)

Jag ska hälsa från Kenta på bullans jag berätta om din bakdag

God natt och puss å kram

Syster

2009-07-15 @ 22:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0