Bloggen igång igen och Sommarlovet har börjat!

Okej! Nu har uppehållet tagit slut för alltid. The blogg is back in bussines! Har skaffat kamera och har gått lös med den under dom tre veckorna jag inte haft internet. En sammanfattning av vad fan jag hållt på med står på sin plats.

Mitt sommarlov har börjat, skolans klockor har ringt och nu väntar sommaren. Har redan startat med väldigt trevliga sommaraktiviteter. Fotboll, tennis, grilla, supit vid sommarstugor, suttit vid Hjälmarn och hållt i gång. Allt med mina väldigt trevliga kompisar.

Trängen har varit fotbollsstället nummer Uno för oss men i år har en utmanare dykit upp. Pettersberg, nästan i skuggan av Svampen, har visat sig varit jävligt trevligt att använda för fotbollsspelande. 21:an är en favorit att spela med "rövning" som straff för alla utom vinnaren. Alla får ställa sig i målet med röven mot vinnaren som skjuter allt vad han har mot looserna. Efter första skottet får tvåan gå undan, den som kom sist får stå där ett jävla tag o få en jävla massa skott sig. Tyvärr asså så har ja redan loosat tre gånger i år och har fått stå och ta emot sjukt mycket. Men har bara blivit träffad på vaden en gång, tur som fan. 
  
Jocke spexar, Viktor och Johan softar i bakrunden


En del festande har det blivit förstås. Självklart. Jag, Jocke och Viktor drog en Harrys med Danne´s som förfestplats. Harrys var en höjdare, där bland annat jag spelade bort jag vet inte hur mycket på Black Jack. Jocke gjorde en spårning och slängde i sin shot i Viktors öl men det var inge mer med de. Båda hällde i sig "Ubåten" men fyfan va äckligt det såg ut. Jag bangade.

Jocke med "ubåten" :S

Nutte har till slut flyttat. En dörr bort. Inte långt alls. Hjälpte till med en tv bänk efter att ha loosat en klosning med Viktor om vem som skulle görat. Men efter det blev det att gå ut i solen på hans gård och dricka folköl med Viktor. Hittade ett fågelbo där med fiskmås ägg. Mamman var inte glad och började attackera oss när vi kom i närheten. Jag blev superskraj för den tokiga fågeln men Viktor och Nutte vågade sig ända fram för att ta kort på ungarna. Sen kom Nuttes Lotten hem från lumpen och jag och Viktor passade på att pröva hennes kläder. Måste säga att resultatet är mer än lovande, armén nästa kanske?

Så här långt flyttade Nutte :)


När Nutte tog de här kortet satt jag 20 meter bort vid min öl, vid säkerheten:)


Tunga grabbar!


Dagen efter drog vi till Gerds sommarstuga. Grillning och öl fanns på menyn. Lax direkt från disken med potatissallad och en massa annat tilltugg. En fin början. Satt och stekte med min bonnbränna jag fick linnet dagen innan. Mådde jävligt fint då. Sen kom Robin:)  Då var det lugna slut. Groggen fram och ut på piren. Nutte badade medans vi lyssnade på Rockklassiker och kollade solnedgången över Örebrosiluetten. Fan va fiiiint! Taxi hem, gick på 130 spänn var. Inga glada miner när man såg mätarn när man kom in till stan igen:( Men soft dag/kväll/natt vare iaf!

Här har vi käket! Ville fan ha med mig en matlåda hem asså!:)


Checka min tunga brönna nedanför halsen haha:)


Bröderna Stågish vid vår brasa


Nutte innan han doppar sig. Kände på vattnet själv och fyyyyfan va kallt det var. Cred till Nutte!


Vi har även hunnit med en minigolf. Jag,Nutte,Kenny,Viktor och Sebbe körde om en tjuga var. Efter ett antal hål såg man att det var mig och Viktor det stod emellan. Och jag har INTE spelat där 100 gånger, som Sebbe och Kenny säger :) Jag och Viktor låg lika inför sista hålet och där kom nerverna. Bomma fyra och fick in den på femte medans Viktor fick in den på tredje. Fan den där 20an hade jag behövt asså:)

Alla pressar Kenny inför en viktig putt haha :D Så var det hela tiden, alla stod o sa "känn pressen! känn pressen!" :) Kenny fixade till sig en hedrande tredjeplats det, fast inte i närheten av min andraplats iaf hehe! Viktor slutade på 48 och jag 50. Nutte tog sistaplatsen med sina mäktiga 82 slag. Det kommer gå bättre i Markbacken, Nutte. Där städar dom iaf banorna:) 

Det var en hyffsad sammanfattning av vad jag hållt på med senaste veckorna. Nu blir det inga mer uppehåll utan det blir upptaderingar minst varannan dag nu. Så håll er underrättade! Tills nästa gång... United we stand! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Våga svara i telefonen ffs!!!

2009-06-05 @ 23:46:48
Postat av: SirMattlo

haha vem?

2009-06-06 @ 00:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0